De inzet om te komen tot een jeugdwerkloosheidsvrije regio heeft twee mooie opstekers gekregen: het Jongerenpunt Midden-Brabant, verantwoordelijk voor het vinden en begeleiden van kwetsbare jongeren ‘buiten beeld’, won de Bonk voor het Merk van het Jaar. Even daarvoor viel ook Buro Werktuig in de prijzen. Zij kregen een Bonk in de categorie ‘marketingcommunicatie/ reclame’.

Een vakjury heeft daartoe de inzendingen beoordeeld op kwaliteit. De concurrentie was pittig, met partijen als SAP, Mentos, Ford, CapGemini. De lat werd daarbij door de jury hoog gelegd, want in meerdere categorieën bleek de kwaliteit van de inzendingen wel voldoende voor een nominatie, maar werd er geen Bonk uitgereikt. Buro Werktuig en Jongerenpunt Midden-Brabant behaalden wel de criteria en sleepten de prijs binnen.

Over Buro Werktuig
Buro Werktuig is de schakel tussen de jeugdwerklozen en het Jongerenpunt Midden-Brabant. Het buro wil alle jongeren in de regio aan hun droombaan helpen door ze via aansprekende campagnes in contact met het Jongerenpunt te brengen. Buro Werktuig bestaat uit een wisselende groep van vier jonge werkzoekenden, die daarmee de kans krijgen relevante werkervaring op te doen. En met succes, want meerdere jongeren zijn al vanuit het buro doorgestroomd naar een passende baan.
Kijk voor meer informatie op burowerktuig.nl.

Over Jongerenpunt Midden-Brabant en het programma Jeugdwerkloosheidsvrije Regio
In de regio Midden-Brabant zijn naar schatting tussen de 1.000 en 2.000 jongeren ‘buiten beeld’: zij werken niet, zitten niet op school en zijn ook niet in beeld bij organisaties die hen zouden kunnen helpen. Daarom hebben in 2016 de Hart van Brabantgemeenten, UWV, onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties in een regionaal actieprogramma de krachten gebundeld. De uitvoering van dit programma is belegd bij Midpoint. Het Jongerenpunt vormt een herkenbaar regionaal label waarlangs de aanpak Jeugdwerkloosheid gestalte krijgt.
Kijk voor meer informatie op jongerenpuntmiddenbrabant.nl.

Over de Bonk
De Bonk is de Communicatieprijs Brabant. Dit jaar is de prijs voor de 22e keer uitgereikt. Je kunt de Bonk winnen in een van de acht categorieën, gekozen door een vakjury. Uit de categoriewinnaars kiest de jury vervolgens de Bonk voor merk van het jaar en makers van het jaar.
Buro Werktuig is dus winnaar in de categorie ‘marketingcommunicatie/ reclame’. Als kers op de taart wint het Jongerenpunt Midden-Brabant de Bonk voor merk van het jaar.